Bereken direct de prijs voor jouw reparatie of onderhoud.

Belangrijke vragen met betrekking tot een distributieriem vervangen:

Wat is een distributieriem?

Een distributieriem is een getande riem in een benzine of dieselmotor, die voor overbrenging zorgt tussen de krukas en nokkenas(sen). De nokkenas bedient de in en uitlaatkleppen en de minste afwijking is nadelig op de prestaties en kan desastreus zijn voor uw motor. Niet alle motoren hebben een distributieriem, er worden ook ketting en stoterstang overbrenging toegepast

Waarom een distributieriem vervangen?

Een distributieriem heeft een beperkte levensduur en gaat gemiddeld tussen de 60.000 en 150.000 km mee. Niet alleen gewone slijtage heeft zijn uitwerking op de distributieriem maar ook een te lage of hoge spanning of een versleten lager van bijvoorbeeld spanrol of waterpomp kan de levensduur fors inkorten. Ook kan er een olielekkage voorkomen van bijvoorbeeld de krukas keering of nokkenas keerring waardoor de olie op de distributieriem terecht kan komen. Olie werkt in op het materiaal van de riem en deze zal voortijdig breken.

Het is niet alleen belangrijk dat de distributieriem op tijd vervangen wordt maar ook dat deze tussentijds gecontroleerd word op olielekkage, de juiste spanning, droogte scheuren en andere overmatige slijtage kenmerken. Wanneer de distributieriem niet op tijd vervangen wordt, kan hij breken. Bij een gebroken distributieriem is er een grote kans dat de zuigers en kleppen van het motorblok ernstig beschadigd raken. Deze motorschade kan dure reparaties met zich meebrengen doordat bijvoorbeeld door de gebroken distributieriem kromme kleppen en beschadigde zuigers wellicht vervangen moeten worden. Gemiddeld gaat een distributieriem tussen de 60.000 en 150.000 kilometer mee. Om exact te weten hoe lang de distributieriem mee gaat kunt u het serviceboekje van uw auto er op naslaan of ons een mail sturen. Neem met het vervangen van de distributieriem geen risico en wacht niet te lang met vernieuwen.

Wat wordt vervangen bij het vervangen van een distributieriem?

Bij het vernieuwen van de distributieriem vervangen wij ook de eventuele spanrollen omdat deze ook al zovele kilometers meegaan en een risico vormen als wij deze laten zitten.

Het kan voorkomen dat ook de waterpomp deel uitmaakt van de looprollen in de distributie. Wanneer dit zo is controleren wij de werking en de staat van het tandwiel en als dit als advies ook vervangen moet worden laten wij dit u vanzelfsprekend vooraf weten. Helaas is hierbij een visuele inspectie noodzakelijk en zullen alle beschermingskappen verwijderd moeten worden.

Voor welke merken kan ik een distributieriem laten vervangen?

Van nagenoeg alle merken kunnen wij de distributieriem professioneel vernieuwen, : Alfa Romeo, Audi, BMW, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Dacia, Daewoo, Daihatsu, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Jaguar, Jeep, Kia, Lancia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes-Benz, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Saab, Seat, Skoda, Smart, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo. U kunt dus bij ons voor bijna elke merk en model terecht om uw distributieriem te laten vervangen.

Waarom de distributieriem laten vervangen bij garagevergelijker.nl?

Onze deelnemers zijn professionals en zijn speciaal opgeleid om op de juiste manier een distributieriem te vervangen. Daarnaast kunnen onze medewerkers je adviseren over de staat van de distributieriem. Ga daarom langs bij één van onze deelnemers en profiteer van onze scherpe prijzen.